Fórum - Téma


Citroen xm v6 24v 140kw ventil H1 prosím


Fórum XM Citroen xm v6 24v 140kw ventil H1 prosím

Manuály  |  Inzerce  |  Model Citroën XM  |  Naše vozidla



2017-02-15 23:44:32

Citroen xm v6 24v 140kw r.v.1999 hydroactiv II

prosím nevíte, kde sehnat H ventil pokud vím, tak tento novější model má 2 tyto ventily a to jeden na přední nápravě a to pod podlahou řidiče a druhý je na zadní nápravě na prostřední kouli. Tyto ventily by měly ovládat tvrdost podvozku.Pokud tomu tak není tak mě prosím opravte. Zadní ventil mi odešel a tak sháním jiný...nevíte kde by se dal sehnat?

Všem děkuji za rady a názory

2017-05-17 22:37:29

Uz jste to vyresil ?

Pokud ne, z ceho usuzujete, ze ventil odesel ?

Dost jinych zavad se promitne do H ventilu nebo do E ventilu.

Jak se to cova pro otevreni a zavreni dveri ?

Mate v poradku bateii ? Xm je velmi citlive na spravnou baterii.

Kdy naposled jste mel kontrolu/dofuk kouli ?

Zdravi VP

BXGRIS, 2017-05-17 22:37:29 napsal:

Uz jste to vyresil ?

Pokud ne, z ceho usuzujete, ze ventil odesel ?

Dost jinych zavad se promitne do H ventilu nebo do E ventilu.

Jak se to cova pro otevreni a zavreni dveri ?

Mate v poradku bateii ? Xm je velmi citlive na spravnou baterii.

Kdy naposled jste mel kontrolu/dofuk kouli ?

Zdravi VP

2017-05-19 07:39:53

bxgris: no když na nej pripojim 12v tak necvaká. El.vedení jsem propípal,tak by mšlo být ok

Co je E ventil ? o tom slyším poprvé ....díky za vysvětlení

2017-05-19 20:25:54

Pardon, pisu to moc strucne. E ventil jsem myslel ten elektro(magneticky) ventil, ktery jste propiskal. Ten vpodstate ovlada hydraulicky ventil a v jednom kuse je to tzv. Hydraktiv ventil.

Pokud ohmmetr piska, tak to ma odpor maly tak by ta civka melo byt OK. V nemeckem popisu se pise ze proud by mel byt 1.4 Amp. Chvili to muze byt na ss napeti, v aute to normalne funguje s modulaci. Pokud mate ampermetr tak zkuste zmerit i proud.

Mam jeden castecne rozebrany z xantie, ktery je prakticky shodny s Xm Y4 (od 1994 kdy byl jeden na predek a jeden na zadek).

Prilezitostne to promerim a dam vedet. Jaky je v puvodnich Xm Y3, kde byl jen jeden, to netusim.

Na youtube je video, jak se to rozebere uplne , ale v praxi to jde spatne, vse je zarezle.

Opravit se to moc neda, opravna sada pry nikdy nebyla a rozmery tesneni nejsou k nalezeni.

Zajimavost je utajene sitko na vstupu elektroventilu... zanaselo se, nikdo to necistil,

Zdravi VP

2017-05-22 21:58:10

Tak jsem to promeril:

Odpor ohmmetr ukazuje 5 Ohm

Pri pripojeni na zdroj 0,5A to jen bzuci, pri pripojeni na zdroj 1,5 A to cvaka OK, staci napeti 9V, napeti 5V uz nestaci.

Mam to s ustipnutymi draty, ale pres ne to nedelalo nic, nekontakti to v konektoru. Je potreba rozpojit konektor.

Citroen PN na elektroventil by mel byt 96 119 952, jestli se to da nekde koupit nove netusim, na jcparts.cz je jako nedostupny.

Good luck VP

2017-05-23 06:44:02

Vyměněn už za jiný funkční,ale přesto mi nepéruje, bude v haji řj pérování, musím poplašit jinou

2017-05-25 19:25:59

Dva ventily maji Xm od 1994 a Xantie. To, ze neperuje nemusi byt ventil, rozhodne nejdriv to chce nechat premerit a dofouknout koule. Dale zkontrolovat LHM a nechat vycistit sitka v zasobniku LHM. Pak az dal resit Hydractive.

Ventil by mel cvakat po otoceni klicku zapalovani a take napr. pri otevreni dveri. Prvnich tusim 20 vterin jizdy by melo byt auto mekke. Na webu jsou podrobne popisy v nemcine.

Zdravi VP

2017-06-13 16:10:38

bxgris: Dnes jsem se motal kolem toho pérování, tak to stručně zkusím shrnout

1. pokud odpojím bílej konektor a na piny pro H ventily přivedu plus ,tak cvakájí

2. Pokud na předním ventilu nechám přímé +12v tak mi předek péruje zadek nepéruje asi bude zadní koule, tu jedinou jsem nekontroloval

3. Pokud nechám zapojenou řj pérování bílí konektor a připojím černý pak ventily sepnou a je slyšet jemné pískání, jak ve předu, tak i vzadu. (což by se mělo dít i po otevření dveří) tudíž by H ventily mely být ok .....cvakají a pískaji na tuto zkoušku jsem použil řj. z Y4 2.5td abych vyloučil chybu mé ř.j.

I tak auto nepéruje

2017-06-14 22:18:54

pitypaldy: tim padem je asi ventil vyloucen. Jeste je moznost, ze elmag ventil cvaka, ale jeho sitko je ucpane a nesepne to hydraulickou cast ventilu. Vyndat elmag ventil jde ve sveraku, na aute nemam zkusenost, asi nic moc. Proto to minisitko nikdo necisti.

Spise ale doporucuji vratit se na zacatek a zajet k p.Radovi na kontrolu stavu krajnich kouli atp. S dobrymi krajnimi koulemi by to perovat nejak melo, vzadu urcite, vpredu aspon ztuha. Tusim, ze je tady nekde clanek p. Rady v sekci Xantie s kontaktem.

P.S. mi se stalo, ze nove predni koule nefungovaly a zadni na 30proc., citroen servisy ty koule bohuzel vubec nemeri.

2017-06-14 22:58:03

bxgris: všechny koule jsou překontrolovany a doplněny mimo prostřední na zadku,proto si myslím,žě po připojení 12v na H venil mi zadek nepéruje ale předek ano....ale zkusím ještě někdy poladit ten zadek a uvidím i tak díky

2017-06-16 22:19:26

pitypaldy: to je divne, zadek vzdy peroval lepe nez predek na xm i bx , celkem logicky, protoze je lehci.

Zadek peruje celkem OK i bez treti koule. Jedine, co me napada, ze se zadek nekde zavzdusnuje.

Doporucuji dvakrat vyjet nahoru a dolu, jestli se to zlepsi. Plus kontrola korektoru... sednout na naraznik jestli se zvedne do par vterint...

Mi to obcas na zadku kopne nahoru, zatim se nezjistilo cim to je... dle diskuzi zde i jinde je to bud Hventil a/nebo treti koule nebo odvzdusneni brzd...po kopnuti je to tvrde, musim dvakrat vyjet nahoru a dolu a je to OK


Odpovědět