Fórum - Téma


Olej v chladící kapaline


Fórum C4 Olej v chladící kapaline

Manuály  |  Inzerce  |  Model Citroën C4  |  Naše vozidla

Diskuze o vozidlu

2008 C4 I

33 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka.


1  2

2017-05-17 17:58:40

PP měsíci od výměny rozvodu, vodní pumpy a oleje se mi teď objevil v chladící kapaline a je cítit spaleninou, co to může být? Lépe řečeno co můžu čekat

2017-05-17 18:22:52

ondrasek89: Môže to byť prasknuté tesnenie pod hlavou motora.

Vivas  
Vašek
2017-05-17 20:13:28

ondrasek89: Tesneni pod hlavou nebo v horsim pripade praskla hlava.

2017-05-17 21:26:07

cena opravy??

Vivas  
Vašek
2017-05-17 21:41:59

ondrasek89: Těsnění kolem 800Kč + práce...ale tu si netroufnu odhadnout.Záleží,kdo Ti to bude dělat.Ale pokud nějaký neznačkový servis tak tipuju do 4000Kc

Pokud by byla prasklá hlava tak samozřejmě víc,ale to záleží,jak moc by byla špatná,jestli se nachá zavařit nebo ne atd atd atd.

Lépe se zeptat v servisu kam s tím pojedeš. Těžko odhadovat

Další i když ne moc pravděpodobná možnost je,že se ti jen dostala nečistota do motoru při výměně té pumpy a teď to tam jen smrdí...ale to se zas tak často nestává

Ztrácí se voda? Ale pokud je cítit po výfuku tak to asi ruplo to těsnění

2017-05-17 21:51:38

smrdí to po výfuku.. díky za pomoc snad to bude ta lacinější možnost..

Vivas  
Vašek
2017-05-17 22:08:03

ondrasek89: Není zač a držím palce,aby to byla ta levnější varianta

2017-05-18 07:12:45

ondrasek89: Taky se mi to stalo a dle informací to 14 i dělají běžně.

Je to steřelé těsnění pod hlavou,u benzinu hlavy většinou nepraskají.

Chce to zodpovědného mechanika,který nechá hlavu srovnat,jen těsnění by to bylo na chvilku a asi by bylo dobré si připlatit a udělat tu hlavu celou,to znamená nechat zabrousit ventili a vyměnit i guferka ventilů.které když začnou netěsnit,motor začne žrát olej.

2017-05-19 17:37:36

ondrasek89: nyní toto dělám na synovo peu 106 1124ccm.Materiál (těsnění pod hlavu,pod svody,sání,víka ventilů,šrouby hlavy válců vše Victor Reinz,gufera ventilů k tomu ještě rozvodová sada INA /řemen,VP,kladka/)+ poštovné 2200kč od Boba (autodílyhulin).Hlavu jsem pro jistotu dal do servisu Stanislav Kolář v Kamenici nad Lipou-2301kč (tlaková zkouška,orovnání,zabroušení sedel a ventilů)

2017-05-22 10:54:00

Ahoj, po výměně rozvodů na 90 000km jsem měl ten samý problém. Asi za dva měsíce jsem se odhodlal sundat opět rozvody. Demontoval jsem rozvodový řemen a kola. Za koly je plastový kryt. Teprve až po sundání krytu jsem uviděl cestičku oleje mezi hlavou a blokem. Vyměnili jsme těsnění a je pokoj.Subjektivně mám pocit že ta těsnění jsou velmi tenká a ten prolis na průtok oleje není uplně šťastné řešení. Ať se dílo podaří

2017-05-28 10:33:38

Ahoj, chtěl bych se Vás prosím zeptat na váš názor. Včera jsem dělal kontrolu náplní a zjistil jsem, že chladící kapalina je znečištěná. Hladina je na první pohled tmavá, bez jakýchkoliv viditelně plavajících kousků. Když do ní ponořím prst, tak mi na něm zůstane pár tmavých teček, na omak ale mastné nejsou. Voda vypadá že není zahuštěná, zapáchá normálně po fridexu (nejsou cítit spaliny). Voda v oleji není, šlem pod víčkem není žádný. Bohužel auto mám od pátku, takže netuším, zda něco neubývá. Auto neškube, jde krásně do otáček, chladí, jen jsem si všiml, že se pořád točí ventilátor ikdyž je klíma vypnutá a auto je studené), ale když je auto zahřáté a stojí, tak jde slyšet, že buď zvedne otáčky anebo by se spustil ještě jeden výkonnější ventilátor.

Chtěl bych se vás proto zeptat, zda by to mohl být projev těsnění pod hlavou,. Připadá mi ale, že kdyby bylo fouklé, tak se to projeví alespoň třeba ještě tlakovaním chladící kapaliny (jakoby bublá), šli by cítit spaliny apod. Auto bylo pravidelně servisované v Citroenu, před 40t km se dělaly rozvody, tak jestli tam je, jak píšete výše, špatné těsnění. Připadá mi strašně málo projevů na fouklé těsněsní pod hlavou a obávám se, že ikdyž se vymění, tak problém nezmizí. Tak bych se chtěl zeptat, co si o tom myslíte vy. Příští týden navštívím Citroen, ale jejich verdikt asi bude jednoznačný.

Přidávám pár fotek, prstem jsem setřel stěnu nádobky, která je znečištená.

http://chalan1.rajce.idne...C4_1.4_-_chlad._kapalina/

Děkuji všem za odpověď

2017-05-28 16:40:12

dusha: Jednoznačně ttěenění pod hlavou,tlakovat nemusí,jde jen oto,že se propojí vodní kanálek s mazacím,protože těsnění steří a toto se děje u každého motoru tohoto tipu zhruba po najetí 120000km,jde vyloženě o výrobní vadu.

2017-05-28 17:58:47

hlava: Promiň ale píšeš hloupost.Jednoznačně to může být jak prasklá hlava ,tak i těsnění pod hlavouTakhle bez rozborky se to nedá jednoznačně stanovit a raději pro klid duše je lepší hlavu otlakovat!!Osobně mám zkušenosti ,že jeden a týž projev-olej v chladicí kapalině - znamenal pokaždé jinou závadu- poprvé to byla prasklá hlava a u dalšího pak jen těsnění KO!

2017-05-28 18:01:03

Hele chlapi a kolik vám tak C4 žere? Konkrétně 1.4 benzín?

2017-05-28 18:08:25

dusha: Osobně bych se s tím tak nes....,prostě bych najel pár set kilometrů aby se závada projevila,zatím v tom vidím jen to že je špinavá expanzní nádržka-takhle možná ještě víc mám na X1 a už 7? 8? let? -Prostě jezdi a sledoval hladinu oleje a nízkotuhnoucí směsi-ubývá jedna či druhá nebo neubývá a pak po najetí několika set kilometrů to pak poznáš- bude něco ubývat či přebývat. Takhle týden po koupi a pár kilometrech je těřké soudit-některá závada být mohla ale pak je velmi těžké chladicí soustavu tak vyčistit aby byla jako u nového auta,vždy tam něco zůstane.

Ty sahary mohou asi zanamenat závadu v eletrice!

2017-05-28 18:19:15

Motor má najeto 140t km, ma plnou servisku - záznam o výměně těsnění tam není, takže je tam pořád to z výroby. Me právě napadlo jestli není jen nějak znečištěná od oleje třeba odjinud, protože mi připadá, že to má nějak málo "příznaku", že je ta voda jen obarvená. U Felicie když se mi to stalo, tak tam ten únik byl opačný a bylo to jednoznačné. Ale je jak píšete, že to na to trpí, tak to tak nejspíš bude.... :/ nebýt toho krytu nádobky, tak bych si toho při koupi i všiml :/

EDIT: Kapitán: Mě právě připadá znečištěná jen hladina, proti slunci když s tím autem zahoupu, tak jde videt ze neco plave na hladině ale pod ní je to možná i čísté - průhledné. Asi budu tedy budu jezdit a sledovat, jen doufam že tomu neubližím protože bych řekl, že je motor ve velmi dobré kondici ;) Dekuji :)

2017-05-28 19:43:19

kapitán: Jo může byt i prasklá hlava,to beru,ale prostě je to tam.

Moje C4 14 žere 6.2

2017-05-28 19:47:48

Hele já se nedostanu s 1,4 pod 7,5.. Na dálku na úsporu 7,2

2017-05-28 20:01:32

ondrasek89: Něco máš špatně,14 tolik normálně neberou,možná máš přibržděné některé kolo,to dělá hodně a často se s tímto setkávám,taky to chce diagnostiku,jestli není tšpatná třeba lambdasonda,ale může to dělat cokoliv jiného.

2017-05-28 20:15:46

Plná serviska ještě nemusí znamenat že je vše OK nebo spíše ,že je vše co se na autí dělalo zapsané!!

Jinak jezdíme za 6 l až do 9,5l(6l pug 1,1 X1 81kW za 9,5 a X2 66kW HDi za asi 6,5)


Odpovědět

1  2