Fórum - Téma


Posilovač řízení Citroen BX 1,9 GTI - výměna měchů


Fórum BX Posilovač řízení Citroen BX 1,9 GTI - výměna měchů

Manuály  |  Inzerce  |  Model Citroën BX  |  Naše vozidla



2017-08-12 13:46:22

Zdravím,

potřebuji vyměnit těsnící měchy na posilovači řízení. Stářím se už rozpadly.

Levá strana je v pohodě. Měch má velký průměr směrem k tělu hřebenového řízení a malý na hřídelku k tyčce řízení.

Pravá strana má oba průměry velké. Netuším však jak tam navléct ten nový. Brání tomu upevnění pístu. Nějak nemohu poznat jestli je možno něco nějak povolit nebo se musí vytáhnout celý hřeben řízení. Tomu však brání na levé straně kulák, který vypadá jako nalisovaný na hřebenové tyčce a nevypadá na možnost jednoduchého rozebrání.

Má někdo nějaký nápad nebo ještě lépe zkušenost?

Díky

Radek

2017-08-13 13:21:47

ok2vuv: Co to je těsnící měch na posilovači řízení toto neznám ani náhodou!!Velmi pravděpodobně myslíš MANŽETY řízení.Zkus kouknout zde :http://service.citroen.com/pages/index.jsp třeba tam něco vyčteš.Ala abys nemusel hledat a pak to je zde na obrázku .

2017-08-13 19:03:58

No dobrá, upřesňuji "na hřebenovém řízení s posilovačem". On je totiž podstatný rozdíl jestli je s posilovačem nebo bez. Bez posilovače jsou oba měchy nebo chcete-li manžety stejné. Ve verzi s posilovačem je levá strana (řidič) vyměnitelná i na vozidle, ale pravá (spolujezdec) je jiná.

Už jsem na to přišel.

Celek je asi vhodno vytáhnout z auta. Odšroubovat dvě hydraulické trubky a dvě matky na gumové spojce od volantu. Nejlépe přístupné z kabiny po oddělání gumové průchodky. Pak odšroubovat dva šrouby držící řízení. Je to ježek v kleci, ale jde to směrem vlevo. Odšroubovat náhod od volantu a vytáhnout.

Kulák na levé straně je možno odšroubovat. Je zajištěn takovou speciální podložkou, ale jde to překonat. Pak je možno vytáhnout celý hřeben řízení směrem vpravo. Pak půjde nasadit měch řízení typ MAPCO 17451 nebo SPIDAN 83679 nebo existuje sada DELPHI TBR3081 na obě strany.

Vůle hřebenu je vymezována pružinou, která je skrytá pod oválným krytem na dva šrouby 10 klíč. Před zpětným nasazením hřebenu je potřeba tuto tlačnou pružinu uvolnit.

Až seženu i pravý měch, tak to zkusím složit a zpět namontovat.

Já jen kdyby náhodou někdo chtěl provádět stejnou opravu. Při stáží vozu 30 let to už asi moc domácích kutilů nebude, ale kdyby náhodou


Odpovědět